"Jag fick ett brev, ett riktigt brev med frimärke..."

Rensade mina lådor förut, och hittade alla brevpapper. Med nallar, hästar och allt möjligt. Saknar den tiden då man skrev brev. Var alltid lika spännande när man fick öppna det och se den välbekanta handstilen från en av sina bästa vänner. Och alla härliga stavfel. Var mycket mer personligt på så vis. Hittade ett brev från Frida idag med. Ett av de finaste, skrivet på ett brevpapper med Aqua på. Bara ett par meningar, men vilken känsla. Trodde jag hade slarvat bort det. Men idag fann jag det igen!
Var förövrigt hemma hos Frida ikväll och åt hembakta hallongrottor och drack varmchoklad med grädde. Var mycket trevligt och gott, möjligtvis lite kladdigt!

I min städning hittade jag också min brodering. Som jag började på i sexan på syslöjden. Såhär sex år senare, är den fortfarande inte klar. Men såg att jag hade lite tråd kvar, kanske ska göra klart den? Ett projekt på sex år för att få klar "Mysiga myran", med olika storlekar på fötterna, pga en miss, och olika färger på skorna, pga lite slut på tråd. Känner att jag måste göra klart den. Det är den fan värd. Ska rama in den sen med.

/D


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0