"Bästa svängen- Fikasvängen...?"

Nää, Issa och jag fick inte riktigt till rimmet där.
Var ju i Kungsberget i fredags, var ju dags för lite skidåkning! Yay! Satt brevid Kira på ditresan, tillsammans med kedjan! Hahaha, den var skön.
Första delen av dagen gick väl mest ut på att se Kira utvecklas, och som hon gjorde det!, göra 8:or med Issa, anställ oss nästa gång du behöver snygga 8:or i skidbacken och åka Fikasvängen. Vet inte hur många gånger vi åkte den där jäkla svängen! Hahah.
"-Tar vi fikasvängen, eller?"
Vi gick till resturangen innan ruschen kom igång. Beställde en hamburgertallrik. Den var ej god! Hamburgaren var väl Ok, men så jäkla liten. Pommesarna ska vi inte ens prata om! Hur fan kan man få dem att smaka pannkakssmet, jag förstår inte! Kan ju glädjas åt att köttfärssåsen inte heller var någon höjdare ;)

Efter den goda lunchen begav sig Sanna, Issa och jag ut på lite äventyr. Vi ville vara lite dangerous, precis som Da Buzz, så vi begav oss ut på en lite sidoväg! Sanna gav mig ansvaret att leda trion, jag tvekade lite först, men tog ansvaret på största allvar. Började åka ner, och tyckte mig finna en väg som funkade, så jag ropade till mina vänninor:" HÄR KAN MAN ÅKA!" sedan hörde man en smäll, och jag låg fast mellan en gran och något annat träd. Snäll som jag är meddelade jag mina vänner: "HÄR KUNDE MAN INTE ÅKA!"
Det tog oss cirka 40 minuter att ta oss ner för backen, eftersom vi låg på marken och asgarvade hela tiden. Fick till några riktigt snygga ramlingar måste jag säga!
Vi gav upp strax efter vi åkt den backen och hittat Kira och Ida, var så jäkla trötta. Tog en fika istället. Åh, herregud, så varm som jag var då ,har jag aldrig varit efter att ha åkt skidor. Lukten var ej god.

Hemresan var lugn, satt breviv en ny bekantskap. Vi blev vänner för livet. Verkligen.
Haha, men dagens stavfel står Elisabeth, rektorn, för. Hahahha.
"-HON HAR LÄMNAT TILLBAKA SAKERNA!" Hahhaha, Sanna och jag höll på att garva ihjäl oss.

Igår var det innebanymatch gånger 2 som gällde. Vann dammatchen mot Orminge med 5-1, och spelade 2-2 i juniormatchen mot Huddinge. Har plockat på mig ett antal nya blåmärken, dels från skidåkningen och matcherna, men då är ju allt i sin ordning.

Melodifestivalen är igång- Amy Diamond, Thank you.
Christer Sjögren- du må älska Europa, men det är nog inte ömsesidigt.
Nästa vecka äntrar Alexander Schöld scenen. Oj, oj, och som han kommer att göra det.
Issa, jag och Ida såg på halva Titanic sen. Den lyckliga delen. Var ej emotionellt redo för att se den jobbiga delen. men såg halva när jag kom hem. Herregud. Finns det en jobbigare film?

2012 är det 100 år sedan som Titanic sjönk. Jag ska så vara med på hedringen i England.

So Long
/MCD

Kommentarer
Postat av: ISJ

äkta jag också ska vara med 2012!

2008-02-10 @ 19:36:25
URL: http://magiskmentragisk.blogg.se
Postat av: Marie

Hahaha, jag vill också åka skidor!!

2008-02-11 @ 20:08:12
URL: http://maw.bogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0