4:e Advent

Shit, det är snart julafton! Fortfarande ingen julstämning, men jag är laddad inför att se vad jag får i julklapp i alla fall! Spännande!
Köpte klart alla mina julklappar idag i alla fall. Vet inte om mina klappisar blev så spännande, men men. Huvudsaken är att mina blir det. Haha, nej men de får väl vara glada att det får ngt såhär i finanskrisen.

Varför går dagarna så fort när man har lov? Kom hem vid halv 5 typ, och nu har bara en massa tid gått. Visserligen så fastnade jag framför TV:n... Är ju Gossip Girl, Sporten och Parlamentet, och sen så hade jag ju ett inspelat avsnitt av Private Practice.. Och sen var det en dokumentär om 3 människor som led av dysmorfobi. Ett tvångssyndrom som gör att man blir besatt av sin kropp och tror att man är ful och grejer. Herregud, en kille där hade varit typ helt borta från allt socialt umgänge i 18 år pga detta! Och en tjej har opererat näsan typ 7-8 ggr, och hon var inte gammal.  Var väldigt intressant, men hemskt att se 3 personer som det inte alls var ngt fel på, lida av sitt utseende så mkt! Tänk att sitta och kolla på sig själv i 10 timmar i sträck och bara komma fram till hur ful man är, att andra mår illa av att se en?
Visst, man är väl inte nöjd med sitt utseende dygnet runt, men att hela ens liv ska kresta kring det...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0