I idrottens värld

Såhär i OS tider är det idrott på nästan varenda kanal och man får se idrottare från all världens hörn kämpa för att få den där medaljen. Medaljen i guld. Detta är något som Sverige inte har lyckats med, än. Vet inte om det kommer, men Holm verkar jävligt laddad. Men vi har fått 3 st silvermedaljer och ett brons. Jo, jag vet, bronset är fråntaget. Men för mig så har vi tagit 4 medaljer. De slänger ut Ara från OS och tar hans medalj ifrån honom, för att de tycker att han har agerat fel, när det är Ara som alla har spottat på. Han agerade lugnt enligt mig. Hade en domare hindrat mig från att få vara med om en OS-final hade jag fan inte bara gett domaren en utskällning. Jag hade skjutit honom. Ara gjorde helt rätt. Man måste få protestera när man tycker att något är fel!

En annan svensk som visade upp sig igår var Carolina Klüft i tresteget. Vet inte riktigt om hon skulle ha gjort det. Det hopp jag såg från Central stationen i Göteborg, såg inte helt okej ut. Visst, man kan ha problem med tekniken, men det såg inte ut som att Carro hade någon teknik överhuvudtaget. Jag hoppas verkligen för Carros skull att det går bättre i längdhoppet. Det kan hon behöva, och det behöver nog svenska folket och medierna också.
Alshammar skulle simma sig till final. Men hennes baddräkt sprack. Tyckte det var lite komiskt först, men sen när man såg hennes tårar, så var det fan inte kul längre. Tänk att ha förberett sig så länge för ett lopp, och sen så ska små detaljer förstöra allting som man har byggt upp! Visserligen, Tessan, så kanske man inte ska försöka trycka sig ner i baddräkter som är gjorda för barn.

En annan som måste nämnas är Usain Bolt. Herregud, vilket jävla 100 meters lopp killen gör. Han slår världsrekord, 9,69, även fast han knappt springer sista delen av loppet. De andra löparna springer kämpandes över linjen. Bolt, han flyger över. Imponerande!


Men gud. Läste en kommentar i Idas blogg som gjorde mig riktigt förbannad! Ida skriver ett negativt inlägg om de svenska kvinnliga idrottarna, som jag inte heller för den delen håller med om, men kommentaren var i det värsta laget! Den som skrev den är säkert en fin människa, men jag kan inte hålla med om detta;

"Åhh jag håller med dig fullt! Man vill bara spy på dom.. Fatta hur tråkiga deras liv måste vara? Man ser framför sig hur dom går och lägger sig nio varje kväll och aldrig varit fulla och bara äter nyttig mat.. Stackare ;)"

Vadå, så man har ett lyckat liv om man går och lägger sig klockan 2 varje natt, dricker sig full varje helg och käkar på McDonalds varje dag? Dessutom så är man inte elitidrottare hela sitt liv, så man hinner nog med både det ena och de andra innan man dör.
Jag beundrar alla som har lyckats ta sig till OS. Tänk känslan att få gå in där på arenan, och faktiskt göra det som man kanske gillar mest i hela världen inför en stor publik och ett antal miljoner tittare? Jag skulle offra mycket för att få vara med om den känslan.

Till slut vill jag gratulera Bolton till vinsten i första Premier League omgången hemma mot Stoke, och framför allt Johan Elmander som fick göra 3-0 målet i debuten. Matchen slutade för övrigt 3-1 för den som vill veta.


Kommentarer
Postat av: Sara

Ja, visst är det sjukt. Heja Ara säger jag bara, hoppas att han nu lyckas förändra något inom brottningens värld.



Min sommar har varit helt okej. Jag har bla. varit uppe i Åre två veckor:) Har din sommar varit bra?

2008-08-16 @ 20:56:25
URL: http://saraochhennesvarld.blogg.se/
Postat av: Ida

haha jag kände också att den människan kanske inte hade världens bästa argument, men jag håller fast vid min åsikt ;) jag kan inte hjälpa att jag inte tål kallur! allas äckliga älskling.



Usain Bolt är KUNGEN!

2008-08-17 @ 12:17:38
URL: http://magiskmentragisk.blogg.se/
Postat av: Sara

Okej. Jag har också jobbat fast det var bara de tre första veckorna av lovet.

Visst ska det bli roligt att skolan börjar, jag längtar jättemycket:p

2008-08-17 @ 16:05:50
URL: http://saraochhennesvarld.blogg.se/
Postat av: Peter

jag förklarar krig! strid för whiskey och donken mina vänner! ATTACK!

2008-08-17 @ 21:37:47
Postat av: Ida

LÄTT att vi hade kunnat malin! vi hade gjort det så sjukt jävla bra..minst lika bra som os-invigningen ;)

2008-08-18 @ 12:08:54
URL: http://magiskmentragisk.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0