Glädje

Sitter här och lyssnar på Evighet, inte Carolas version, utan med Tomas Andersson Wij. Känns som man är tillbaka på Gotland, bortsett från att jag inte ligger i en sovsäck, i ett fuktigt tält.

Min förkylning som har varit på G sen i onsdags slog ut igår. Men så blir det om man är så jävla dum att går och tränar 2 dagar i rad, trots att halsen bränner. Men känner ändå att jag är på bättringsvägen. Kör en rätt tidig läggning idag, så är det bra tills på måndag.

Var och tränade tjejorna idag. Finns det något mer givande här i världen än att se människor utvecklas och bli bättre? Och att sedan få vara en del av det? Älskar de där träningarna när man får springa omkring och leka tunnelkull eller spegelkull, för att sedan visa hur man slår en passning. Och sedan när vi kör match, att de gör precis som man har visat, helt utan att man behöver säga något. Och glädjen man ser i deras ögon när de märker att de har lyckats.
Det är verkligen värt att lägga ner tiden på det. Verkligen.

Nej, nu ska jag äta godis och invänta klockslaget halv 9, då är det Inter med Zlatan Ibrahimovic som gäller.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0