Blod, svett och tårar.

Nu är jag hemma efter ett par dagar i Prag och nästan två dygn spenderade på tåg. Vet inte om jag gillar att åka tåg så mycket längre. Särskilt inte när man inte sätter på ventilationen och får en vagn som är något ur funktion (var omkring 32 grader i kupéerna mitt i natten), eller när det är storm på havet så att man blir tre timmar försenade och missar sitt tåg tillbaka till stockholm.

Innebandyn då, jo. det gick mycket bättre än förväntat! Första matchen spelade vi mot ett lettiskt div. 1 lag, då blev det 1-1. Verkligen tur vi hade! Andra matchen spelade vi mot ett tjeckiskt lag och vann med 5-0. Tredje matchen blev det 0-0 och fjärde matchen vann vi med 2-0. Vi kom på andra plats i gruppen och gick till 16-delsfinal, vilket Tullinge FBI Orange med gjorde. Men i 16-delsfinalen tog det slut mot ett finskt lag. Shit, va jobbigt det var! Jag ville ju spela final! Lite tröstande var väl att samma finskor kom 2:a i tuneringen.
Men annars så var det ett par fina dagar i Prag med mycket sång. Tror inte ngn missade att FBI Tullinge var i stan.

Blod: Blödde lite näsblod en kväll och fick två sår på armen efter att ha fått en resväska på mig.
Svett: Har jag varit torr någon gång denna vecka? Liksom, svettas man i vanliga fall är det ej skönt att vistas i mellan 30-40 graders värme, plus spela innebandy i typ lika varma hallar.
Tårar: Ja, tårar fälldes efter att vi blivit utslagna. Jag ville inte. Jag ville också spela final inför en massa människor och få sjunga den svenska nationalsången innan matchen. Hatar att förlora. Mitt vänstra öga fick även ryck och började rinna när vi var ute och shoppade en dag.

Nej, nu ska jag göra natt av den här dagen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0