"Var är solen?"

Oj, oj, framsteg här!

Men va fan är det här för väder? Snö?! NU? Jag ska inte ljuga och säga, att jag är nåt stort fan av värme, men att frysa häcken av sig är inte heller kul. No no no.

Ida, jag, Rishard och resten av tsp-gruppen var ute på en liten utlykt idag. Besökte Dövas hus som är beläget vid slaktarområdet vid Globen. Var mkt intressant. Fick lyssna på en döv-blind tjej. Fett coolt! Jag har alltid trott att om man är dövblind så sitter man bara hemma på en stol, men idag är det inte så! Okej, vissa gör väl det, men det behöver man ju inte vara dövblind för att göra...!

På vägen hem lekte jag och Ida dövblinda på tåget. Alltså, döv blinda kommunicerar genom att någon tecknar vanligt teckenspråk i deras händer, så känner de vad som känns. Ida och jag var tvunga och se om vi firra det, och som vi gjorde det. Två tjejer skrattade nästan ihjäl sig, men en gubbe såg faktiskt lite intresserad ut!

Ja, gick till pressis och köpte en kitkat och en korv. Alltid gott.
Bara en halvtimme kvar till Klass 9a startar! Yes!

//MCD

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0